Online samenwerken bij verkoop registergoed


Klant

Mooiland in Ede biedt woningzoekenden en huurders een betaalbare woning van passende kwaliteit. De woningcorporatie beheert 26.000 huurwoningen in 127 gemeenten in heel Nederland. Daarmee is zij een van de twintig grootste corporaties van Nederland. Elke dag werkt Mooiland en haar medewerkers - met hart voor wonen - aan goed en betaalbaar wonen. Dat doet de corporatie voor mensen met een laag inkomen of met een bijzondere woon- of zorgvraag.

Vraag

In corporatieland ging vroeger alles nog met Excel-sheets. Het verkopen van bestaande woningen was omslachtig en tijdrovend. Om fouten te voorkomen en de doorlooptijden te bewaken, had Mooiland een enorm bewakingssysteem in de vorm van lijstjes. Ook de communicatie en samenwerking met ketenpartners nam veel tijd in beslag. Er was niet altijd detailinzicht in wie, wat, op welk moment moest doen: zowel intern als bij de ketenpartners.

Oplossing

Alle ketenpartners in het verkoopproces werken nu via Corporatieportaal in één en hetzelfde online verkoopdossier. Zowel de taxateur, makelaar, notaris en andere ketenpartners. Dat kan vanaf elke plaats, op elk moment via laptop, tablet of smartphone. Het webportaal structureert het volledige verkoopproces van registergoed. Informatie wordt in realtime, correct verwerkt in één grote database. Lijnen met ketenpartners zijn kort en er wordt snel en goed gecommuniceerd. Het risico op menselijke fouten is aanzienlijk gereduceerd.

Lees hier het gehele klantverhaal van Mooiland.